Polecamy

Praktyczne meble dla nastolatka

Kompleksowy przewodnik po krzesłach biurowych

Meble biurowe

Lady recepcyjne – aranżacja nowoczesnej recepcji w firmie

Recepcja jest twarzą firmy. Dlatego meble, a zwłaszcza lada recepcyjna powinny być nie tylko funkcjonalne, ale także korespondować z wizerunkiem firmy.

Pierwsze wrażenie

Recepcje większości nowoczesnych firm, niezależnie od ich wielkości i rodzaju działalności, rozpoczynają się od strefy recepcyjnej. W zasadzie nie ma jasno sprecyzowanych wymagań (poza ergonomicznymi) co do kształtu i wyglądu recepcji. Jest jednak kilka ważnych szczegółów, które decydują nie tylko o tym jak postrzegana jest dana firma ale też o komforcie pracy jej pracowników.

Twarz firmy to przede wszystkim recepcja. Dlatego meble oprócz swoich pierwotnych funkcji pełnią też rolę reprezentacyjną. Zdaniem psychologów pierwsze wrażenie o firmie może zakorzenić się w podświadomości klienta i wpłynąć na przebieg dalszej współpracy. Dlatego zadaniem recepcji jest nie tylko przekazanie maksimum informacji o pracy firmy, ale także sformułowanie jej wyobrażenia, nadanie tonu dalszym relacjom z klientami lub potencjalnymi pracownikami.

Każda firma projektuje recepcję w oparciu o powierzchnię lokalu przeznaczoną na ten obszar oraz uwzględniając funkcje, które będzie pełnić pracownik. Lady recepcyjne najczęściej wykonywane są według indywidualnego projektu, dlatego najbardziej racjonalna jest współpraca z firmami sprzedającymi wyspecjalizowane meble tego typu.

Wymagania

Na funkcjonalny projekt recepcji wystarczy kilkadziesiąt metrów kwadratowych. Logiczne jest podzielenie całego przeznaczonego obszaru na dwie części - poczekalnię i samą recepcję. W skład zestawu mebli dla klientów wchodzą sofy, fotele lub krzesła z wysokimi oparciami, stoliki kawowe, różnego rodzaju stojaki na pamiątki i materiały promocyjne. Ważne jest, aby nie przeciążać recepcji meblami. Zwykle wystarczy stylowa i wygodna recepcja, sofa i kilka foteli. Najczęściej lada jest umieszczona z przodu w kierunku przybywających gości. Jednak w małych pomieszczeniach można go również umieścić wzdłuż ściany bocznej.

Głównym wymaganiem w przypadku mebli do recepcji i jest funkcjonalność i wygoda nie tylko dla samych recepcjonistek i pracowników firmy, ale także dla gości. Ponadto należy mieć na uwadze, że projekt wykonania recepcji musi w pełni odpowiadać stylistyce siedziby głównej firmy. Jeśli wybierzemy odpowiedniego sprzedawcę mebli, to w ofercie lady recepcyjne są częścią wielu kolekcji mebli dla pracowników i kadry zarządzającej.

Złożone, zaprojektowane na zamówienie lady recepcyjne są zwykle składane z oddzielnych modułów, które mogą być zarówno proste, jak i zakrzywione (zakrzywione i wklęsłe), co pozwala na zbudowanie optymalnej konfiguracji i rozmiaru modelu spełniającego wymagania każdego konkretnego biura. Zwykle zagięcie jest wielokrotnością 30 lub 45 stopni. Cechą charakterystyczną lad recepcyjnych jest ich dwupoziomowa konstrukcja, która ma na celu stworzenie warunków do komunikacji pomiędzy siedzącymi na swoich miejscach pracownikami biurowymi, które podchodzą do stanowiska gości. Zgodnie ze standardami ergonomii poziom górnego blatu powinien znajdować się na wysokości około 107-113 cm, co odpowiada poziomowi oczu osoby siedzącej. Taka wysokość zapewnia pracownikom dobrą widoczność pomieszczenia i „bezpieczeństwo” psychiczne miejsca pracy. Szereg modeli umożliwia regulację wysokości obu blatów, co sprawia, że praca personelu jest jeszcze bardziej komfortowa.

Zobacz

Jak wybrać fotel biurowy?

Podczas pracy w biurze większość z nas zwykle spędza większość czasu siedząc na krześle...

Meble biurowe na zamówienie czy nowoczesne...

Jeśli chodzi o zakup mebli do biura, zawsze masz dwie możliwości: meble gotowe lub meble na...

Budki telefoniczne do biura – na co zwrócić...

Biuro to miejsce, gdzie powinno być jak najmniej hałasu, aby ludzie mogli skoncentrować się na...