Polecamy

Szafki na zabawki – pomysły

Najważniejsze meble i dodatki w pokoju ucznia

Meble biurowe

Bezpieczna recepcja – jak ją wyposażyć i o czym pamiętać


Sprawdź ofertę foteli obrotowych

Fotel obrotowy Unique Viper Kup teraz
Fotel obrotowy Profim Xenon Kup teraz
Fotel obrotowy Grospol Ergohuman BS Kup teraz

Recepcja jest wbrew pozorom bardzo ważnym pomieszczeniem w biurze. To tutaj następuje pierwszy (i ostatni) kontakt klienta i pracownika z firmą. A ponieważ pierwszego wrażenia nie da się zrobić dwa razy, warto postarać się, aby było ono korzystne.

Wygląd i aranżacja recepcji eksponuje charakter firmy i sposób traktowania gości. Każdy szczegół ma znaczenie. Jak zaprojektować tę przestrzeń, by sprawnie obsługiwać i przyjemnie zaskakiwać gości? Jak skrócić czas oczekiwania dla klienta? Jak zapewnić czystość, bezpieczeństwo i komfort?

Na stojąco i siedząco

Przed przystąpieniem do projektowania recepcji hotelowej warto przypomnieć standardy dotyczące powierzchni, wyposażenia i funkcji, jakie powinny spełniać zakładane kategorie obiektu. Sama zasada pracy na recepcji jest określana przez wewnętrzne regulacje firmy. W większości przypadków obowiązuje praca na siedząco. Jednak pamiętajmy, że recepcjonistka będzie zmuszona także do pracy na stojąco, dlatego w recepcji musi pozostać przestrzeń, która jej to umożliwi. Pracownicy muszą mieć swobodę obsługi klientów i jednocześnie dostęp do komputera.

Ergonomiczne stanowisko pracy

Teoretycznie praca na recepcji uznawana jest za pracę o charakterze biurowym, jednak nie jest to standardowe stanowisko pracy tego typu. Jak już wspomnieliśmy stanowisko, musi uwzględniać możliwość pracy na siedząco i stojąco. Na biurku lub powierzchni blatu musi zmieścić się kalendarz i telefon, ale także ekran monitora a niekiedy nawet komputer. Czasami na blacie będzie się pojawiać dodatkowa dokumentacja i wtedy także musi się znaleźć dla niej miejsce. Oczywiście niezbędnym elementem jest wygodne i ergonomiczne krzesło obrotowe. Niekiedy praca na recepcji wiążę się z koniecznością przebywania tam przez 12 godzin. Krzesło musi zatem chronić kręgosłup pracownika, a także układ mięśniowy i szkieletowy.

Wyposażenie

Bardzo ważne jest też właściwe wyposażenie recepcji, jeśli chodzi o poszczególne meble i akcesoria. Najważniejsza jest oczywiście lada recepcyjna, bo to tu następuje pierwszy kontakt klienta z firmą. Na wyposażeniu recepcji często też znaleźć się powinien sejf oraz szafki na niezbędne dokumenty. Warto postawić tu na minimalizm. Recepcja ma być z jednej strony reprezentacyjna, a jednocześnie nie być nadmiernie rozbudowana i nie przytłaczać klienta. Bardzo ważne jest to, aby wszystkie meble były funkcjonalne. Zadbaj też o dodatkowe oświetlenie. Zbyt wiele przedmiotów, zwłaszcza drobnych – będzie tylko rozpraszać pracowników, jak i interesantów. W skrócie na recepcji powinno się znaleźć się tylko to, co jest tam potrzebne. Centralne ogrzewanie i klimatyzacja pomieszczeń biurowych jest jednym z podstaowwych czynników, o którym nalezy pamiętać.

Koronawirus

Współcześnie zmagamy się z pandemią COVID19 i warunki pracy na recepcji muszą uwzględniać bezpieczeństwo pracowników oraz klientów. To przede wszystkim wymusza dezynfekowanie powierzchni oraz rąk, a także zamontowanie pleksi, która odgrodzi obie strefy od siebie w bezpieczny sposób. Pracownicy muszą zostać przeszkoleni pod kątem zachowania dystansu oraz bezpiecznej pracy z klientem. Jednocześnie po każdym dniu pracy, przestrzeń robocza musi zostać zdezynfekowana.


Sprawdź ofertę mebli biurowych i gabinetowych

Kontener podbiurkowy Wuteh KO-4 Kup teraz
Biurko elektryczne Wuteh Sky Kup teraz
Lada recepcyjna Sove SV-92 Kup teraz

Zobacz

Wprowadzenie projektowania makerspace w klasie

PRZEKSZTAŁĆ KAŻDĄ PRZESTRZEŃ TAK, ABY WSPIERAŁA PRACĘ ZESPOŁOWĄ DZIĘKI MEBLOM DO...

Jak miękkie siedzenia i stoły do planowania...

Przy tym wszystkim, co robi dziś nauczyciel, bardzo niewiele z tego zależy od jego własnego...

Przygotowania do udanego powrotu do szkoły

Wielu uczniów powróciło do nauki w szkole. I chociaż szkoły miały okazję przetestować...