Bezpieczna recepcja – jak ją wyposażyć i o czym pamiętać
Sprawdź ofertę foteli obrotowych
Recepcja jest wbrew pozorom bardzo ważnym pomieszczeniem w biurze. To tutaj następuje pierwszy (i ostatni) kontakt klienta i pracownika z firmą. A ponieważ pierwszego wrażenia nie da się zrobić dwa razy, warto postarać się, aby było ono korzystne.
Wygląd i aranżacja recepcji eksponuje charakter firmy i sposób traktowania gości. Każdy szczegół ma znaczenie. Jak zaprojektować tę przestrzeń, by sprawnie obsługiwać i przyjemnie zaskakiwać gości? Jak skrócić czas oczekiwania dla klienta? Jak zapewnić czystość, bezpieczeństwo i komfort?
Na stojąco i siedząco
Przed przystąpieniem do projektowania recepcji hotelowej warto przypomnieć standardy dotyczące powierzchni, wyposażenia i funkcji, jakie powinny spełniać zakładane kategorie obiektu. Sama zasada pracy na recepcji jest określana przez wewnętrzne regulacje firmy. W większości przypadków obowiązuje praca na siedząco. Jednak pamiętajmy, że recepcjonistka będzie zmuszona także do pracy na stojąco, dlatego w recepcji musi pozostać przestrzeń, która jej to umożliwi. Pracownicy muszą mieć swobodę obsługi klientów i jednocześnie dostęp do komputera.
Ergonomiczne stanowisko pracy
Teoretycznie praca na recepcji uznawana jest za pracę o charakterze biurowym, jednak nie jest to standardowe stanowisko pracy tego typu. Jak już wspomnieliśmy stanowisko, musi uwzględniać możliwość pracy na siedząco i stojąco. Na biurku lub powierzchni blatu musi zmieścić się kalendarz i telefon, ale także ekran monitora a niekiedy nawet komputer. Czasami na blacie będzie się pojawiać dodatkowa dokumentacja i wtedy także musi się znaleźć dla niej miejsce. Oczywiście niezbędnym elementem jest wygodne i ergonomiczne krzesło obrotowe. Niekiedy praca na recepcji wiążę się z koniecznością przebywania tam przez 12 godzin. Krzesło musi zatem chronić kręgosłup pracownika, a także układ mięśniowy i szkieletowy.
Wyposażenie
Bardzo ważne jest też właściwe wyposażenie recepcji, jeśli chodzi o poszczególne meble i akcesoria. Najważniejsza jest oczywiście lada recepcyjna, bo to tu następuje pierwszy kontakt klienta z firmą. Na wyposażeniu recepcji często też znaleźć się powinien sejf oraz szafki na niezbędne dokumenty. Warto postawić tu na minimalizm. Recepcja ma być z jednej strony reprezentacyjna, a jednocześnie nie być nadmiernie rozbudowana i nie przytłaczać klienta. Bardzo ważne jest to, aby wszystkie meble były funkcjonalne. Zadbaj też o dodatkowe oświetlenie. Zbyt wiele przedmiotów, zwłaszcza drobnych – będzie tylko rozpraszać pracowników, jak i interesantów. W skrócie na recepcji powinno się znaleźć się tylko to, co jest tam potrzebne. Centralne ogrzewanie i klimatyzacja pomieszczeń biurowych jest jednym z podstaowwych czynników, o którym nalezy pamiętać.
Koronawirus
Współcześnie zmagamy się z pandemią COVID19 i warunki pracy na recepcji muszą uwzględniać bezpieczeństwo pracowników oraz klientów. To przede wszystkim wymusza dezynfekowanie powierzchni oraz rąk, a także zamontowanie pleksi, która odgrodzi obie strefy od siebie w bezpieczny sposób. Pracownicy muszą zostać przeszkoleni pod kątem zachowania dystansu oraz bezpiecznej pracy z klientem. Jednocześnie po każdym dniu pracy, przestrzeń robocza musi zostać zdezynfekowana.
Sprawdź ofertę mebli biurowych i gabinetowych
Zobacz
Najlepsze praktyki w zakresie aranżacji biura
Utworzenie biura lub przeprojektowanie istniejącego układu biura, który zwiększa efektywność...
Korzyści wynikające z zastosowania kabin z...
Boksy z ławkami łączą w sobie chęć ścisłej współpracy między pracownikami, oferując...
Wykorzystaj stanowiska pracy z ławkami, aby...
Firmy każdej wielkości w Los Angeles mogą zmaksymalizować przestrzeń i stworzyć przyjazne...